There was an error in this gadget

Saturday, January 3, 2009

Aku , Dia & Roller Coster



"Keikhlasan itu umpama seekor semut hitam di atas batu yang hitam di malam yang amat kelam. Ianya wujud tapi amat sukar dilihat."

Alkisah~~ ari jumaat yang lepas ada ler dua orang umat manusia berON-sembilan (On9) di alam maya sana..yang sorang bosan xd kerja...yg sorang lg pura2 bekerja...cm ner tuh?..


"Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yg telah dicari"

Biarlah mereka sekadar dikenali ngn si B n si S, nk dijadikan serita..si S sedang berhadapan dengan konflik percintaan Cinta Terhalang..si B pulak mencari cinta sejati yang katanyer x pernah wujud....dok asyik berchating..tbe2 salah seorng dr mereka ajak kuar.. menghilangkan bosan, mencari kawan..dalam ati si S ~ ari2 dok menatap muka dia kat skrin lactop nih, dah lama jugak teringin nak tatap liVe. tp terpikirkan sifat kejadian fizikal yang tidak semegah mana.. nk dibandingkan dengan si B y berbadan sasa, hensem lak tuh..argghh..ada kang dikata "bagai bumi dan planet pluto bezanya"setuju ke x yer......


"Esok pasti ada tetapi esok belum pasti untuk kita. Beringat-ingatlah untuk menghadapi esok yang pastikan mendatang."

Si B nih dok setting time nk jumpe... katanya kul 10 pg i dah tunggu u kat ktm Bt 3, u jgn lambat.. i x suke first date dah lah lambat tau syg... "syg?".. dhooii cair hati si S..yerklah selama nih dok tangkap cintan, tp x berani nk ckp...~x kan perigi nk cari timba?~...Si S dah x blh tdo... jam dah 5 pagi nih... dia pon dok msg si B..blh x mintak delay masa kul 10 tuh.. maklum si S nih.. kul 10 tuh masih awal tok bgun...si B bls.. kul 11 tau...jangan lambat...

Pukul 8 pg si S dah bgn.. sll nye bile ari sabtu nih.. Si S cume bagun biler panggung Sabtu kat TV3 dah nk strt, pling bangsat pun biler shin chan nk mula aired...tp ari nih semangat berkobar2...nk jumper si B...dr mlm tdik dah pikir nk pakai 'lucky' shirtnye.. kaler putih... tp tup2 bagun pagi..iron xd..mana pulak g hilang iron nye.. dengar2 di bwk kawan serumah ke rumah br yg mereka pindah..."cis..cilaka walaknat".....dok membelek. baju terjumper baju pink fveret dia..pakai jerklah.....dah lambat nih.....dah jd kebiasaan si S..sebelum kuar kena kemas bilik..minyak wangi berkoyan2..kasut pulak kene seragam ngn baju.. br x nampak janggal...pling x blh tinggal.. beg pelengkap gaya muatan tok 12 kilo nyer beras beg nih punya besar.. hehehe...biler dah sarung kasut...ttbe hujan lebat..."rahmat tuhan" sejuk sikit ari nih....

sampai kTm bt 3, si S dah terlambat dr call time yang ditetapkan si B...tp dlm msg si B sempat ckp.. xper lah klu lmbat janji u dtg.. i sanggup tunggu... :)....mati dik statemnt...

"Reaksi emosi jangan dituruti kerana implikasinya tidak seperti yang diimaginasi ."

Ai senang nye ati S bukan men kepalang.. si B pakai bju dr tema yg sama.. mErAh..wlu pon x berjanji...masuk dlm ktM.. si B byk senyap...sebelum nih dia byk ckp biler berchating..si S dah pikir bukan2...aku over drag ker?.. dia x suke aku ker?...klu nk ckp aku x cumel..mungkin kot klu nk dibandingkan dia yang putih sasa.....si B lak itam pendek..(tp x ler sehina pandangan mata yang meyakitkan)..mereke pun terus toghter2 ke kL sentral dan terus ker bukit bintang... jalan punya jalan..mereka mula serasi sehutan berdansa...makin rancak berbual.. makin mesra sewaktu bersama....

"Hidup umpama aiskrim. Nikmatilah ia sebelum cair"

si S nih suke sgt ketawa... si B pulak asyik melawak, x kering gusi dibuatnyer.. kering anak tekak ader lah... " Nak Basah Bibir?"....hehe...ttbe si B mengajak si S ke Times Square... teringin nak nek Roller coster... ~aje giler, si S nih penakut...gayat lak tuh...tp demi first date..maka setuju ler si S.....mereka tgether2 dok dhadapan sekali...dlm pada menunggu mende alah keramat lahanat ( Roller coster) nih nk bergerak.. ttbe si B pegang tgn si S..." cm ner klu u jd teman hidup i?.. u setuju x?"...terkaku si S, rasanya Roller coster yang menkutkan tuh dah jd mcm setakat nek beca yang angin sepoi2 bhsa...belum sempat menjawab.. menatang keramat nih dah bergerak...maka jawapan bertukar kepada jerit pekik umat yang menaikinya...selesai sudah siksaan pertama... dengan jawapan yang masih tergantung, satu permainan ke satu permainan...si B tetap ngn pendirian " i suke kat u.. tp ati u belum tentu pd i.. i x leh halang org syg i...tp u lebih syg org len".....maka hancur berderaila hati S.. lebur jadi debu...sebelum balik.. si B mintak supaya mereka naik roller coster lagi sekali...si S setuju hanya dengan syarat.. ini kali terakhir....di atas mende alah keramat itu~sekali lagi!~.. si S bertanya "u serius ker?".....dlm pada menatang tuh nk bergerak...si S bertanya pula "sudi x u jd Bf i?".....~wlupun ada yang rasa benda nih cepat... tp sebenarnyer perasaan nih dah terkubur terlalu lama...cume berat mulut untuk memulakan langkah~.... si B hanya senyum dah menjawab dengan ciuman di tangan S...how romantic!...


"Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya."

Selesai bermain benda2 yang menyakitkan kepala disini.. si S ajak Si B jumper kawan baiknya di Sogo...resam sahabat berjumpe...berlaga pipi tanda mesra, pimpin tangan tanda sekepala...x sangka pula ia menimbulkan cemburu di hati B... si S menyesal bukan kepalang.. kebiasaan yang dilakukan hampir menragut kepercayaan hati yang mula bertapak di hidupnya....mereka beriringan pulang...

Si B keesokkan harinya balik ke kg halaman...sedih si S x pernah di tunjukkan...sifatnya happy go lucky berjaya meyekat air mata dr bergenang dekali gus tsunami di pipi...dalam hati...mahu sahaja di ikat anak orang nih kat rumah supaya x blh kuar... paling bangsat pun.. dikoyakkan nya tiket bas si B supaya x blh menaiki bas pulang ke kG....tp apa pula kata org...dengan berat ati.. si S tetap menghantar si B pulang...pulang dengan hayunan kaki yang membawa secebis ati yang sangat memerlukan nya di sisi....cehh ... jiwang tuh,

"Cinta Sejati itu tidak buta. Cinta itu dikurniakan kepada makhluk yang berakal. Kerana cinta memerlukan akal bagi menilainya dari sudut mutu etikanya."

Apa yang mampu di harapkan agar cinta B dan S yang mula mekar akan selamanya segar...segar dalam ati sepasang jiwa dua insan bercinta... (>.<)

3 comments:

  1. wah serunuk nya sapa la yg bertuah tu
    cemburunya

    ReplyDelete
  2. hakuh tau saper!!
    xsangka otak aku ieyh bepungsi!
    hahahaha

    ReplyDelete